Loopt de motor van uw voertuig niet meer
lekker? Houdt uw auto continu en is het brandstofverbruik toegenomen? Inlaat reinigen TFSI, TSI en FSI is reden voor deze gebreken.
De TFSI, TSI en FSI motoren zijn omstreeks
2004 op de markt gekomen. De motoren, ontwikkeld door de VAG-Group, tonen
echter veel gebreken. Zo zuipen ze veel olie en komt het regelmatig voor dat
het EGR- en inlaatsysteem verstopt raakt door koolafzettingen. Door deze
verstopping gaat het brandstofverbruik omhoog, en de prestaties van de auto
omlaag. Zorg daarom altijd dat er met enige regelmaat een professional naar uw
voertuig kijkt. Zo voorkomt u dat de inlaat compleet verstopt raakt.
Door de directe inspuittechniek slippen de
inlaatpoorten langzaam dicht, dit is te vergelijken bij dieselmotoren met de
EGR klep. Door een opeenhopende laag van zwart prut, kan er geen benzine meer
door de kleppen stromen. Hierdoor ontstaat er een brandstoftekort voor de
motor. Met een beetje pech dienen ook de bougies vervangen te worden. Zorg er
daarom voor dat u niet te lang doorrijdt met een verstopte inlaat. Zo beperkt u
de schade.
EGR of
inlaat reinigen TFSI zonder demontage
Gelukkig is het mogelijk om de EGR of inlaat
te reinigen zonder onderdelen te demonteren of vervangen. Wel is het mogelijk
dat door de reiniging de auto erg gaat roken. De vuilresten worden verbrand
door de katalysatoren, vandaar de rook.
Het proces bij het reinigen van een EGR is als
volgt:
- Inlaatspruitstuk reinigen
- Inlaatkanalen van de cilinderkop
- Inlaatkleppen en klepstelen
- EGR systeem
- DPF filter
- Uitlaatsysteem en uitlaat turbohuis
Bij AVS Auto’s wordt het aangeraden om elke
45.000 km de EGR en inlaat te reinigen. Het is immers redelijk bekend dat er
met de VAG motoren, en dan met name de TFSI, TSI, en FSI motoren, problemen
hebben. Dit wordt meestal veroorzaakt door vervuiling aan de motor.
AVS Auto’s geeft u alle informatie over de
inlaat reinigen TFSI motoren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten