In de scheepsvaart wordt het vervangen van ICCP anodes over het algemeen gezien als het uitvoeren van een APK bij auto’s: een vervelende tussenkomst, die helaas wel periodiek nodig is. Het grote verschil zit hem in de service die erbij geboden wordt. Waar je bij bijna iedere autogarage wel een APK kan laten uitvoeren, is het vervangen van ICCP anodes zo makkelijk nog niet. In dit artikel leggen we je uit hoe ons bedrijf jou hierbij helpt.
Het vervangen van ICCP anodes
Omdat de ICCP anodes zich onder water bevinden, is het
logisch dat deze anodes ook onder water worden vervangen. Tenzij het schip voor
onderhoud uit het water gelift wordt. In dat geval kunnen direct de anodes
vervangen worden. Als we uit gaan van de eerste situatie, dan is er een
specialist nodig om deze anodes te vervangen. Omdat deze opereren onder water
met behulp van zuurstoftanks en drukmeters, is dit een zeer specialistische
bezigheid. Wij hebben contact met verschillende specialisten op dit gebied,
waardoor er altijd een specialist klaarstaat. Deze specialisten voeren de
werkzaamheden uit op de locatie waar de boot aan de kade ligt. Zo hoeft u voor
de vervanging van de anodes niet naar een locatie te komen.
Periodieke vervanging voor een minimale belasting
Wanneer u de ICCP anodes door
ons laat plaatsen, maken wij een berekening van de levensduur van de anodes.
Dit doen we op basis van de route die het schip of de boot vaart, de wateren
waarin hij zich bevindt, de gemiddelde belasting van de boot en nog veel andere
factoren. Hierdoor kunnen we de optimale anode plaatsen bij uw boot. Hierdoor
hoeven ze pas vervangen te worden wanneer uw boot of schip weer in de haven
ligt. Zo blijft uw schip in topconditie, zonder dat u er verder omkijken naar
hebt. Dat vaart wel zo prettig!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten