maandag 12 september 2022

Het verhaal achter Breitling

 

Breitling is een bekend merk onder de herenhorloges. U zou het merk misschien kunnen kennen van de Brat Pitt samenwerking. Het merk bestaat al sind het jaar 1884. Lén Breitling begon in oorsprong met het maken van klokken. Met het succes van de klokken ontwikkelde Léon de compacte pols horloges. De fabrieken breiden zich uit over de hele stad. Hierdoor werd de stad in 1892 erkend als de klokken hoofdstad van Zwitserland. In dit artikel vertellen wij u meer over de rijke geschiedenis achter dit merk.

Léon Breitling

De man achter het merk was een bijzondere man. Zelfs in de tijd van 1884 liep hij voor met zijn ideeën. Hij begreep de kracht van marketing en branding en heeft het merk laten vernieuwen naar een nieuwe naam die beter paste in de markt. Léon heeft er voor gezorgd dat politieagenten in 1906 de klokken gebruikten die hij produceerde.

Gaston Breitling

De opvolger van Léon, zijn zoon, was de eerste die de twee knop op een polshorloge heeft laten zetten. Deze knop had een stop functie, voor het timen van tijd. Deze knop heeft hij door laten ontwikkelen. Piloten hadden baat bij een polshorloge die een start en stop knop hadden. Door de toepassing van piloten zijn de horloges meer naar smaak van een piloot ontwikkeld. Dit gaf de unieke vorm die we nu kennen.

Ernst Schneider

In 1979 is het merk verkocht aan Ernst Schneider. Hij was een elektrische ingenieur die de techniek heeft veranderd van de horloges. Na de toepassingen en ontwikkelingen is het merk groot geworden onder de piloten. De modellen krijgen een kroon die draaibaar is, deze worden zelfs bij luchtballonvaart efficiënt gebruikt.

2000 modern hippe toepassingen

Na 2000 werden de modellen hipper en zijn er ook collecties gekomen die gericht zijn op de vrouwelijke segmenten. Er werd meer kleur geïntroduceerd, maar de kern van het merk in nog altijd terug te vinden. De elegante, echter sportieve look.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten