Ga je internationaal met je producten of wil je juist
producten uit het buitenland hiernaartoe halen dan is het handig om te denken
aan groupage. Dit kan er namelijk
voor zorgen dat je minder transactiekosten betaalt en dat kan leiden tot een
hogere omzet of tot een lagere prijs voor de eindconsument. Helemaal in deze
tijd is het belangrijk om mee te gaan met de concurrentie en om een zo laag
mogelijke prijs te hanteren voor je producten. Neem bijvoorbeeld Amazon als
concurrent. Dit bedrijf kan zijn producten tegen een hele lage prijs verkopen,
omdat er vanuit een dochteronderneming goed wordt geïnvesteerd in Amazon zelf. Wanneer
jij als onderneming ver boven deze prijzen gaat zitten, dan is de kans groot
dat consumenten overstappen.
Beter milieu
Door middel van groupage
wordt je alsnog in de gelegenheid gesteld om je prijzen iets naar beneden te
krijgen, omdat je dus minder betaalt om het te vervoeren. Groupage betekent het
optimaliseren van de vracht van bijvoorbeeld zeecontainers. Wanneer dit
geoptimaliseerd wordt dan kan er veel meer in een zeecontainer en kunnen er een
hoop kosten worden bespaard. Zo hoeft de boot minder te heen en weer te varen
en hoeven er minder zeecontainers worden gebruikt. Dit alles is ook nog eens
goed voor het milieu. Een vrachtboot stoot namelijk bijzonder veel
uitlaatgassen uit. Voor de hele wereld is het beter wanneer er groupage plaatsvindt. Daarnaast zorgt
groupage ook nog voor meer banen. Deze zeecontainers moeten namelijk gevuld
worden en er wordt steeds meer vracht over zee heen vervoerd wanneer het
goedkoper is. Het is dus een belangrijk proces voor zowel het milieu als voor
de arbeid.
Meer werk
Dus wil jij je spullen over zee heen vervoeren? Maak gebruik
van groupage en betaal veel minder vervoerskosten. Daarnaast draag je gelijk
bij aan een beter milieu en aan meer werk.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten